Hi, ik ben Floor

Ik vertel je hier graag alles over mijn achtergrond en waarom ik Fit for the Floor ben gestart.

Floor Wijma
Floor Wijma
Fysio- en Manueeltherapeut

  • Fysiotherapeut – sinds 2008
  • Manueel therapeut – sinds 2014
  • Nominatie Beste Zorgidee 2017 (ONVZ)
  • YVLO – Zwangerfit®  trainer – sinds 2019

Over Floor Wijma

Kort na mijn eerste twee zwangerschappen, kwam ik na onderzoek op het web tot de conclusie dat er geen geschikte website bestaat die overzichtelijk weergeeft hoe je als kersverse moeder stapsgewijs kunt werken aan jouw herstel ná de bevalling. Weer fit in je lijf worden en hoe je kunt opbouwen naar de sport die je voorheen beoefende.
Juist dit is ontzettend belangrijk om klachten, zelfs tot op latere leeftijd, te voorkomen. In mijn werk als fysiotherapeut en manueel therapeut én als vriendin van vele moeders merkte ik dat er behoefte was aan een duidelijk trainingsschema.

Het Beste Zorgidee nominatie

Ik stuurde mijn medical based programma in naar Het Beste Zorgidee van 2017 (ONVZ) en werd genomineerd! Een ontzettend gave ervaring en veel nuttige connecties rijker, ben ik samen met Uzelf een stappenplan gaan maken. In 2020 ben ik met een team gestart om van het Fit for the Floor programma een online programma te maken voor iedere vrouw na haar bevalling. Ook werd mijn derde dochter geboren.

Is Fit for the Floor voor mij?

Het Fit for the Floor programma is voor de eerste drie maanden na de bevalling. Vrouwen kunnen hier al in week 1 na de bevalling mee starten. Het voordeel van trainen via deze schema’s is dat je letterlijk vanuit huis kunt starten. Dit maakt het heel laagdrempelig en tijdefficiënt! Daarbij zal ik per fase korte (medische) uitleg geven over jouw herstel tot dan toe en wat je kan/mag verwachten. Wij bieden 3 type lespakketten aan afhankelijk van jouw bevalling.
Een bewezen programma om mogelijke klachten te kunnen voorkomen. Klachten kunnen zeer uiteenlopend voorkomen en lang niet in alle gevallen wordt de link met de zwangerschap en het herstel na de bevalling gelegd.

Met behulp van een stapsgewijze opbouw binnen deze medical-based schema’s kunnen veel klachten worden voorkomen, wordt plezier in sport behouden en kun je fit een eventuele volgende zwangerschap en bevalling in gaan. Mocht je onverhoopt toch ergens op de weg naar je herstel klachten ondervinden, ga dan in eerste instantie altijd terug naar de voorgaande week oefeningen om deze te herhalen en belangrijk: blijf niet doorlopen met klachten! Schakel altijd hulp in van een fysiotherapeut, verloskundige of huisarts of stel mij een vraag via de chat.

Fit worden na een keizersnede?

Bekijk welk lespakket het beste bij jou past.